12980892_1681301212118453_58318636_o
Chiar vreţi un offshore pe numele pisicii? Cine a mai auzit aşa ceva? Dar, uite, pentru că văd că ţineţi atât de mult la ea, hai să vă spun că da, se poate! Evident, nu aici, pe plaiurile mioritice unde lucrurile merg atât de greu, ci pe alte plaiuri mai însorite.
Nici nu trebuie să vă gândiţi că este vorba de cine ştie ce paradisuri fiscale, că tot a dat afacerea Panama Papers totul peste cap, nu! Nu în Panama, nu în Insulele Virgine, nu, nici vorbă de asemenea destinaţii exotice!
Totul este posibil chiar în măreţele State Unite ale Americii, unde, iată, statul Delaware, face anual peste 1.200.000.000 de dolari din afacerea aceasta a înregistrării firmelor. Am scris special aşa, nu un miliard şi ceva, că poate numărul de zerouri va da dimensiunea gigantică a acestei afaceri.
Titlul pare o glumă bună, dar este perfect legal şi poate fi realizat fără ca măcar să fie nevoie de vreun act de identitate?
Cum adică, fără niciun act?
Da, perfect posibil, doar bani să ai! Nici măcar cine ştie ce sumă…
Bun, hai să vedem cum se face…
Reporterii de la Fusion au făcut acest experiment şi povestesc cât de simplu a putut fi.
SHELL_FLOWCHART

1. Alegerea intermediarului. Un avocat, de exemplu, ar mai adăuga un plus de securitate, în aşa fel încât să fie şi mai greu de aflat numele proprietarului firmei, dar, de asemenea, ar mai adăuga şi nişte cheltuieli, aşa că, hai să mergem mai departe fără intermediar!

2. Găsirea celor care se vor ocupa de înregistrare. Aici e simplu, Google abia aşteaptă să ne ofere informaţiile dorite.

3. Offline sau online? Vom fi uşor miraţi când vom primi răspunsul: nu trebuie să vă deranjaţi prea mult, se poate şi online, prin email sau fax!

4. Numele. Asta ar putea fi marea problemă. Dacă nu e numele liber? Dacă s-a mai gândit cineva la el vreodată?

5. Banii. Atât mai trebuie. 240 de dolari rezolvă problema înfiinţării companiei, cu dovadă pe hârtie, de data aceasta.

6. Aprobarea de la stat. Odată venită, gata, compania pisicului nostru cel tare iubit este perfect şi legal funcţională. Nu se cheamă SRL, ci LLC, dar câte asemenea companii nu sunt pe lumea asta? Chiar şi cei care au făcut acest experiment se cheamă tot LLC (Fusion Media Network) .

Eugen MATZOTA

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.