Toyota Motor Corporation și-a propus ca începând din 2050 să nu mai vândă automobile care funcționează doar cu combustibili fosili urmând să le înlocuiască cu modele hibride sau pe bază de celulă de combustibil, informează AFP.
Obiectivul acestei strategii este reducerea cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor, în 2050 comparativ cu nivelul din 2010, în ideea de a limita încălzirea globală din cauza efectului de seră.
Conform unui plan pe termen lung, prezentat miercuri de oficialii de la Toyota, grupul nipon ar urma să vândă 1,5 milioane de vehicule hibride pe an începând din 2020. Totodată, tot începând din 2020, Toyota ar urma să vândă anual peste 30.000 de vehicule pe bază de celulă de combustibil, care nu emit gaze cu efect de seră ci doar vapori de apă.
Toyota mizează mult pe tehnologia celulelor de combustibil. Acest procedeu este utilizat deja de modelul Toyota Mirai, care a fost lansat pe piață la finele anului trecut în Japonia, și a cărui producție ar urma să fie majorată în următorii ani.
Angajamentele asumate de Toyota vin într-un moment în care industria auto este zguduită de scandalul de la grupul auto german Volkswagen, care a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
În primele șase luni ale anului 2015, Volkswagen a devansat la limită Toyota Motor Corporation, devenind cel mai mare producător auto mondial după livrări. În primul semestru al acestui an, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota — 5,02 milioane unități. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota și cu 0,5% la Volkswagen.