Persoanele care-şi vând maşina trebuie să știe că sunt obligați să depună la Fisc un singur document.

Este vorba despre contractul de înstrăinare-dobândire, aşa cum reiese din normele Codului fiscal, ce au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016.

„În cazul unui proprietar, persoană fizică sau persoană juridică, de mijloc de transport care face obiectul înmatriculării/înregistrării în România şi care înstrăinează/dobândeşte mijlocul de transport prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, organul fiscal are obligaţia înregistrării actului de înstrăinare-dobândire în [Registrul local de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării]”, se precizează în normele Codului fiscal.

Dacă vânzătorul şi cumpărătorul au domiciliul în ţară, persoana care vinde maşina trebuie să prezinte autorităţilor fiscale locale contractul original de înstrăinare-dobândire, împreună cu patru copii certificate ale acestuia.

Cele cinci documente sunt folosite astfel:

  • exemplarul original rămâne la persoana care cumpără maşina;
  • un exemplar certificat rămâne în arhiva organului fiscal local;
  • un exemplar certificat rămâne la persoana care vinde maşina;
  • un exemplar certificat, pe care se înscrie şi de către organul fiscal de la domiciliul cumpărătorului numărul de înregistrare din Registrul de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării, se depune la Serviciul Public Comunitar Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor;
  • un exemplar certificat se depune la organul fiscal local unde îşi are domiciliul fiscal persoana care cumpără maşina.
 Mai multe detalii aveți pe avocatnet.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.