pepper

Robotul umanoid Pepper și-a făcut marți debutul în Europa, ajutând clienții unui supermarket francez să își aleagă sticlele de vin, a anunțat producătorul său, Aldebaran Robotics, preluat miercuri de AFP.

„Principalul obiectiv este să distrăm oamenii și să vedem cum reacționează când văd un robot într-un magazin”, a declarat pentru AFP Magali Cubier, director de marketing la Aldebaran, stând alături de doi roboți aduși să interacționeze cu participanții la conferința sectorială WSDJ Live din California.

Pepper-Personal-Robot-image-4

Aldebaran, societate franceză controlată în proporție de 98% de grupul japonez SoftBank, a vândut 4.000 de exemplare din robotul Pepper de la lansarea acestui model, în iunie 2015. Firma anunță că vinde 1.000 de roboți pe lună, prețul de bază fiind de 1.500 de euro, la care se adaugă un abonament de circa 200 de euro pe an timp de trei ani.

you-can-now-buy-the-first-robot-with-emotions-that-alibaba-and-foxconn-invested-236-million-in

Pepper, adus în California să găsească parteneri pentru extinderea în Statele Unite, este prezentat ca o „nouă specie” de robot, apt să recunoască emoții de bază, cum ar fi bucuria și tristețea, „uitându-se” la fețele oamenilor.

„Fețele contează mult pentru mine și încă și mai mult când sunt surâzătoare”, a „spus” marți robotul în cadrul unei demonstrații a capacității sale de recunoaștere facială.

Conform datelor strânse de Aldebaran, cumpărătorii robotului Pepper au tendința să îl utilizeze fie ca prezență la domiciliu, fie pentru dezvoltarea propriilor aplicații pentru utilizare comercială.

Pepper_CURIOSITY_ON

Extinderea internațională a acestui tip de robot se confruntă totuși cu dificultatea de adaptare a mașinii la diverse feluri de exprimare a emoțiilor în diferite culturi și regiuni ale lumii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.