Înmatriculările Dacia în Uniunea Europeană au stagnat în luna ianuarie la 30.273 unităţi, în timp ce piaţa europeană a crescut cu 6,2%, iar vânzările auto din România au crescut cu peste 16%, menţinând ritmul înregistrat anul trecut.
În acest context, cota de piaţă a Dacia în Uniunea Europeană a coborât uşor, de la 3% în prima lună a anului trecut la 2,9% în acest an, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările sub marca Renault, a grupului francez cu acelaşi nume care deţine şi Dacia, au crescut cu 1,1%, la 65.822 unităţi, iar cota de piaţă a coborât în intervalul analizat de la 6,5% la 6,2%.
Piaţa autoturismelor din UE a crescut în ianuarie, pentru a 29-a lună consecutiv, potrivit ACEA. Înmatriculările din prima lună a acestui an au urcat cu 6,2%, la 1,06 milioane de maşini.
„Datele sunt încurajatoare pentru evoluţia pe termen scurt, întrucât trendul pozitiv se menţine. Dintre marile pieţe europene, Italia (17,4%) şi Spania (12,1%) au consemnat cele mai mari creşteri în ianuarie”, notează sursa citată.
Totodată, vânzări mai mari au înregistrat şi Franţa – cu 3,9%, Germania – cu 3,3%, precum şi Marea Britanie – cu 2,9%.
Anul trecut, livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 5%, la 377.165 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%. Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în 2015 cu 15,7%, la 81.162 de unităţi.
Dacia a avut un început de an mai dificil în UE, cu stagnare în Franţa şi în scădere uşoară în Germania, cele mai mari pieţe pentru marca grupului Renault.
Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut anul trecut cu 7,7%, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate de grupul francez Renault. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi.