„Poliția Română operaționalizează prevederile OUG nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Atât copia actului de identitate, necesară obținerii unor documente de la poliție (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât și dovada plății amenzii de circulație se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliție județean, precum și a Poliției Capitalei”, potrivit unui comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR).
Pentru a nu mai apela la serviciile poștale sau pentru a nu se mai deplasa la unitatea de poliție, cetățenii pot trimite dovada plății amenzii la e-mail-ul unității teritoriale din care face parte agentul constatator care i-a sancționat.
„De asemenea, nu mai este nevoie să veniți cu copie xerox a cărții de identitate pentru a obține documente eliberate de poliție. Este suficient să transmiteți copia scanată a documentului de identitate pe e-mail-ul inspectoratului de poliție județean sau al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București”, se precizează în comunicat.
Totodată, pentru obținerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei.
Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în situațiile în care cererea este depusă în România.