Din Siberia la Paris, această nu este povestea unui brand, ci o saga a „pionieratului și viziunii” asupra modei.
În 1910, Gregory Salomon un dizident rus exilat împreună cu familia să în Siberia și-a îndreptat atenția către comerțul cu blănuri și piele, foarte popular în acea zonă a Rusiei. În 1920, acesta emigrează la Paris. Fiind jovial, carismatic și vizionar, Gregory Salomon se impune în societatea pariziană că un personaj desprins din romanele lui Dostoevsky. Călătorește din Paris la Saint Petersburg cu trenul și sania și alege cu mult fler cele mai frumoase blănuri, printre care și vidră de mare, încă necunoscută în acele vremuri. Se impune rapid că un profesionist în acest domeniu, fiind admirat și respectat de către semenii săi, iar până la începutul celui de-al doilea Război Mondial pune bazele unui adevărat imperiu al blănurilor.
Până în 1940 face comerț cu blănuri în zonă liberă germană, iar apoi părăsește Europa pentru Statele Unite ale Americii împreună cu familia și copiii săi. Dintre aceștia, Boris Salomon preia afacerea exact în momentul în care astrahanul începe să nu mai fie la modă. Boris își asumă riscul de a lansă blănuri noi în Franța din călătoriile sale în jurul lumii: panteră, ocelot, jaguar, ghepard. Printre clienții săi încep să se numere Dior și Revillon. Un om cu o intuiție fantastică, antreprenorul își îndreaptă în 1965 atenția către China, având aceași curiozitate, spirit al aventurii și îndrăzneală precum tatăl sau. Din Asia începe să importe blănuri de capră, iepure și nurcă, contribuind la liberalizarea pieței blănurilor.
În 1970, Boris Salomon intră într-un parteneriat cu un grup select de manufacturieri și lansează colecția „Fun Furs”, o linie fashionable, geometrică și futurista la prețuri rezonabile la care reacționează pozitiv marile lanțuri de magazine din S.U.A. Yves Salomon preia afacerea în 1972 și călca pe urmele tatălui și bunicului sau, moștenind viziunea internațională asupra industriei blănurilor. 1980 este un moment de cotitura pentru industria modei, întrucât mării designeri încep să își lanseze colecții „ready to wear”, iar Yves este rugat de managerul Galeriilor Lafayette să lanseze colecția de blănuri pentru Thierry Mugler căruia îi era dedicate un spațiu de o sută de metri pătrați. Yves Salomon angajează 40 de oameni, printre care s-au aflat Nina Ricci și Azzedine Alaia și își lansează propria linie de blănuri.
În 1997, Yves Salomon colaborează cu Gaultier Couture, apoi cu Sonia Rykiel, dezvoltând noi tehnici de prelucrare a blănurilor, apoi inaugurează un studio de „cercetare și dezvoltare” al blănurilor în care patentează combinații neașteptate de materiale, precum „stretch” cu blană sau tricotaje cu blană. Astfel, semnează parteneriate cu Dior, Yves Saint Laurent, Pradă și Vuitton, transformându-se într-un simbol al excelenței, inovației și creativității în domeniul prelucrării blănurilor.
În zilele noastre, Yves Salomon este o casă de modă cu renume internațional la conducerea căreia se află Thomas Salomon, în vârstă de 29 de ani. Acesta și-a propus să aducă un spirit nou, vizionar și dinamic brand-ului ce conține acum 6 linii. Printre acestea se află și Army Fur (care va fi disponibilă în exclusivitate în România în magazinul Sport/Couture din Băneasa Shopping City). Modernă, ultra-creativă și utilă, linia îmbină croială funcțională a hainelor parka cu gulere din blană de vulpe, coiot, iepure și nurcă, fiind preferată de celebrități internaționale, precum Rihanna, Emma Watson sau Alexa Chung.