Un împătimit jucător de polo în tinerețea să, argentinianul de origine italiană Lando Simonetti a văzut o oportunitate în ideea de a furniza colegilor săi, jucători profesioniști de polo, echipament de înaltă calitate. A început business-ul fabricând șei și cizme din piele, apoi a adăugat tricouri, șepci. Așa a fondat în 1985 brand-ul La Mărțînă, folosind 65% materiale locale pentru fabricarea hainelor și accesoriilor. Cu un buget de marketing limitat, Simonetti s-a bazat la început pe recomandări, dar și pe o relație strânsă cu Polo Management Group, o companie pe care a creat-o pentru a realiză evenimente sportive de amploare, peste tot în lume.
La început, produsele La Mărțînă au fost comercializate numai în magazine exclusiviste din America Latină și Argentina care aveau locuri de întâlnire pentru jucătorii profesioniști și cei care dețineau echipe de polo. Pentru Europa, Lando Simonetti a adoptat o strategie diferită, abordând magazinele mulți-brand. Cum tricourile polo au intrat din lumea sportivă în cea fashion, vânzările brand-ului au „explodat”, înregistrând un profit de 200 de milioane de $ pe an, iar astfel La Mărțînă a devenit un brand dezirabil printre consumatorii de modă. Acest fenomen i-a creat managerului o dilema; să exploateze popularitatea polo-ului sau să opună rezistentă?!
În timp ce polo-ul era un sport de lux, practicat în puține țări (20.000 de jucători profesioniști în întreagă lume și 30.000 de amatori din Marea Britanie, SUA, Argentina, Brazilia și Mexic) piață modei internaționale avea un potențial uriaș. Totuși, există și un risc de „expunere a brand-ului”. Că strategie, argentinianul s-a decis să păstreze tricoul polo că punct de interes și să investească în calitatea acestuia.
„Mi-am petrecut copilăria în Argentina, unde polo-ul se joacă din 1924. După ce mi-am petrecut o bună parte din carieră profesională în SUA, lucrând la o companie ce producea denim, am realizat că orice ai face în viață trebuie să fie autentic și solid. în 1980 am citit mult despre lumea sportului și modul în care această industrie avea să își pună amprenta asupra lifestyle-ul omenirii în viitorul apropiat, așa că am pus bazele brand-ului <<La undefined>> într-un moment cheie în care nu există un alt brand focusat către această direcție”, povestește Lando Simonetti.
Prioritatea să numărul 1 a fost să întărească imaginea brand-ului în Europa, unde a redus numărul distribuitorilor și a pus bazele unei companii în Elveția care să se ocupe de operațiuni. A deschis flagship store-uri în Milano, Romă, Madrid, boutique-uri în destinațiile de vacanță St. Tropez, Căpri și Sylt, precum și un corner în magazinul de lux Harrods din Londra. De asemenea, a stabilit un parteneriat cu Guards Polo Club din Marea Britanie, club asociat cu familia regală britanică.
„Pentru a poziționa un brand ai nevoie de timp și de o viziune clară asupra ADN-ului și viitorului brand-ului, precum și de poziționarea acestuia, în timp. Polo-ul este considerat un sport de lux. Ai nevoie de timp și de bani pentru a-l practică și de un anumit devotament față de lifestyle-ul pe care îl impune. Aceste valori sunt întipărite în brand-ul La Mărțînă care pune accent pe produse din piele realizate hand-made și tehnici de realizare ale hainelor ce ne permit obținerea de produse vestimentare ce definesc ideea de <<affordable luxury>>”, mai adaugă antreprenorul.
Acesta și-a structurat business-ul pe patru paliere: produse pentru jucătorii profesioniști de polo, pentru cei neprofesioniști, fani ai sportului și consumatori de modă, iar astfel La Mărțînă a devenit una dintre companiile de modă emergente care au obținut succesul la nivel global, într-un timp record, inclusiv în Asia. în România, brand-ul La Mărțînă este disponibil în exclusivitate în magazinul Sport/Couture (etajul 1 al Băneasa Shopping City) și pe www.sportcouture.ro prin colecțiile Essential, Life Style, Polo Player, Guards, England și Maserati prin care vei descoperi o selecție generoasă de polo-uri, cămăși, veste, pulovere și jachete masculine.