Traficul feroviar se desfăşoară în condiţii de iarnă, cu ninsoare şi rafale de vânt la nivelul căii de rulare. Din cele peste 1200 de trenuri ale CFR Călători care circulă zilnic pe rețeaua feroviară, un singur tren a fost anulat astăzi din cauza condiţiilor meteo: IR 1880, Târgoviște – Titu. Pasagerii au fost preluaţi de următorul tren din grafic.
IR 1742, Satu Mare – Oradea – București și IR 1892,Craiova – Piteşti – Bucureşti Nord, au ajuns la destinaţie cu o întârziere de peste 2 ore din cauza unor defecţiuni. Pasagerilor de la Oradea, aflați în vagonul de dormit cu defecțiune la instalația electrică, li s-a oferit ceai cald.
De asemenea, trenurile IR 1873, Goleşti – Parc Kreţulescu şi IR 347, Viena – Bucureşti Nord, vor ajunge la destinaţie cu o întârziere de aproximativ 100 de minute.
În situaţia apariţiei unor defecțiuni la instalația electrică/de încalzire, pe fondul temperaturilor foarte scăzute, personalul de tren va redistribui călătorii, în măsura posibilităţilor, în alte vagoane şi le va acorda asistenţa necesară.
În toate unitățile feroviare (stații, revizii, depouri, etc) se intervine constant pentru deszăpezire și pentru asigurarea condițiilor necesare desfăşurării în siguranţă a călătoriei cu trenul. De asemenea, sunt pregătite locomotive Diesel de rezervă, au fost suplimentate echipele de intervenție iar garniturile de tren sunt verificate înainte de plecarea în cursă.
Întrucât este o situaţie în evoluţie, sunt posibile şi alte întârzieri şi/sau modificări, fapt pentru care recomandăm pasagerilor ca, înainte de călătorie, să se informeze despre condiţiile meteo şi să apeleze telefonic Gara CFR din localitatea de plecare pentru informații actualizate despre mersul trenului cu care intenționează să călătorească.Informaţii în timp real despre situaţia circulației trenurilor pot fi găsite pe http://cfr.ro/index.php/cauta-tren . Numerele de telefon de la stațiile CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Info Utile/Informații Telefonice.
Pasagerii pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor pentru eventuale parcursuri neefectuate, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Mai multe detalii despre condiţiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro
Prioritatea companiilor feroviare este ca transportul pasagerilor să se desfășoare conform procedurilor privind siguranţa circulației și mulțumește tuturor pentru înțelegere.
Se colaborează operativ şi centralizat astfel încât personalul de serviciu din trenurile aflate în parcurs si cel din gări să poată lua împreună cele mai potrivite măsuri pentru prevenirea situaţiilor neplăcute pentru călători.
Personalul feroviar este la dispoziţia pasagerilor oferindu-le asistenţă în gări şi la bordul trenurilor, anunță CFR.