smartread

Un grup de elevi de la Colegiul Național I.L. Caragiale din București au primit recunoaștere internațională pentru o aplicație care ar putea revoluționa modul în care se predă în școlile din România. Aplicația este menită a ajuta atât profesorii, cât și elevii.

Vlad Dinu, Alin Ali Hassan, Dumitru Călin și Elena Laura Codin, coordonați de profesoara Mihaela Găvănescu, și-au prezentat proiectul la Berlin și au câștigat premiul ”Alumni Leadership Award” în concursul ”Campania Anului 2015”. Ei au învins 36 de echipe de elevi din întreaga Europă, relatează ziare.com.

Proiectul elevilor români se numește SmartRead și este o aplicație care îi ajută pe elevi să rețină și să evalueze mult mai multe informații dintr-un manual sau o carte, cu ajutorul unor teste.

Aplicația poate fi implementată în orice disciplină, fiind utilă și profesorilor, care își pot face o idee despre felul în care elevii învață.

Aplicația este gratuită și poate fi descarcată din magazinul Google Play.

”SmartRead e un proiect destul de nou, dar la scopul sau – acela de a crea o aplicatie care ajuta atat elevii, cat si profesorii – ne gandisem mai bine de un an. Noi credem ca am evoluat mult in ultimul timp, tehnologia a devenit o realitate care nu poate fi negata, dar sistemul de educatie nu a reusit sa tina pasul, din pacate. Iar noi exact asta vrem sa „reparam”: vrem sa aducem educatia in secolul 21.”, a declarat elevul Vlad Dinu, conform ziare.com.

Elevii au fost ajutați de mai multe companii și ONG-uri în implementarea proiectului.

”Ideea de bază e simplă. Elevii pot accesa un document primit de la profesori sau încărcat de ei pe aplicație. Pe acest document, la anumite pagini, elevul trebuie răspundă la câteva seturi de întrebări. Dacă răspund corect, pot citi mai departe documentul.
Dacă răspund greșit, sunt întorși la ultimul checkpoint de care au trecut. Astfel, elevii rețin și înțeleg mult mai ușor conținutul materialelor școlare și au în medie performanțe cu 30% mai bune.
Profesorii, pe de altă parte, pot vedea statistici detaliate referitoare la performanțele elevilor, cum ar fi cei mai buni elevi, întrebările la care s-a greșit cel mai mult, dar și multe altele. În plus, ei își pot crea propriile documente cu întrebări direct prin intermediul aplicației.”, a adăugat elevul.

Vlad Dinu și colegii săi și-au făcut planuri mari de viitor: ”Vrem să urmăm meserii în domeniul business și IT, în principiu în afară, deoarece considerăm că ni se oferă mai multe posibilități studiind peste granițe.”

”Informațiile ce ni se oferă la școală în domeniul IT, din păcate, sunt puțin aprofundate. Consider asta un handicap al sistemului de învățământ din România, având în vedere faptul că tehnologia avansează. La clasele de matematică-informatică, spre exemplu, se face o singură oră de informatică pe săptămână, lucru care este absolut inacceptabil, la fel de bine ar fi putut fi numite clase de matematică-religie.
Sunt lucruri care trebuie neapărat să se schimbe în sistemul românesc de educație. Și asta trebuie să se întâmple urgent.”, a concluzionat dezamăgit reprezentantul proiectului, Vlad Dinu, pentru ziare.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.