Pentru a obține o rambursare a TVA achitate în România, persoana impozabilã care nu este stabilitã în România, dar este stabilită și înregistrată în scopuri de TVA in alt stat membru al Uniunii Europene, poate adresa pe cale electronicã o cerere de rambursare pe care o înainteazã statului membru în care este stabilitã, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de cãtre acesta.
Solicitarea de rambursare este analizata de catre Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți din cadrul Direcției generale regionale a finanțelor publice București. Comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare, în situația în care nu sunt necesare informații suplimentare pentru soluționarea acesteia.
În ipoteza în care organul fiscal solicită informații suplimentare, termenul de soluționare se poate prelungi până la cel mult 8 luni de la data primirii cererii, în condițiile legislației fiscale europene, astfel cum a fost transpusă prin prevederile legale naționale (Hotărârea Guvernului nr.1/2016, cu modificările și completările ulterioare).
Actualizarea procedurii de rambursare, existente încă din anul 2010 (Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.4/2010), este necesară ca urmare a renumerotării articolelor din Codul fiscal prin Legea nr.227/2015, din Codul de procedură fiscală prin Legea nr.207/2015 și a punctelor din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal prin Hotărârea Guvernului nr.1/2016.
În acest sens, s-a întocmit „Proiectul de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã formulate de cãtre persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene”, transmite ANAF într-un comunicat de presă.