România se situează anul acesta pe ultimul loc în UE în ceea ce privește cumpărăturile online, în condițiile în care proporția cetățenilor UE cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care au comandat online bunuri sau servicii a crescut constant, de la 30% în 2007 la 53% în 2015, potrivit Eurostat.
Cel mai ridicat procent de cumpărători online s-a înregistrat în Marea Britanie (81% din totalul populației între 16 și 74 de ani), Danemarca (79%), Luxemburg (78%), Germania (73%), Olanda, Finlanda și Suedia (toate cu 71%) iar cel mai scăzut nivel a fost în România (11%), Bulgaria (18%), Cipru (23%) și Italia (26%).
În 2015, cele mai multe cumpărături online au fost în domeniul vestimentar și al articolelor sportive (60%), urmat de rezervarea vacanțelor și a călătoriilor (52%), bunuri necesare în gospodării și jucării (41%), bilete pentru evenimente (37%), achiziționarea de cărți, ziare și reviste (33%).
În rândul statelor membre, cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat achiziții online în domeniul îmbrăcăminții și articolelor sportive s-a înregistrat în Marea Britanie (74%), Malta (72%) și Bulgaria (71%) iar cele mai multe rezervări de vacanțe și călătorii au fost în Danemarca (73%), Finlanda (70%) și Suedia (69%).
Cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat achiziții online de bunuri necesare în gospodării și jucării s-a înregistrat în Marea Britanie (61%), iar cele mai semnificative achiziții online de cărți, ziare și reviste s-au înregistrat în Luxemburg (54%). În Danemarca (69%) și Suedia (64%) s-a înregistrat cel mai ridicat procent al achizițiilor de bilete pentru evenimente.
Comisia Europeană și-a stabilit drept prioritate crearea unei piețe digitale unice prin înlăturarea obstacolelor pentru cetățeni și întreprinderi.
Datele publicate vineri de Eurostat arată că Uniunea Europeană a depășit obiectivul Agendei Digitale conform căruia 50% din cetățeni vor comanda online bunuri sau servicii până în 2015.