pompabenzina.jpg

Scăderea cotei TVA la 20%, de la 24%, a adus ieftiniri de 3,22% ale preţului carburanţilor, până la un nivel de preţ pe care nu l-am mai întâlnit de cinci ani, anunță economica.net.

Preţul carburanţilor din România este în continuă scădere pentru că preţul barilului de petrol s-a prăbuşit – scădere de circa 50%. Cotaţiile internaţionale ale produselor petroliere, după care se formează preţurile carburanţilor în România, au coborât şi ele, însă nu în aceeaşi măsură.

Totodată, contează foarte mult şi cursul de schimb leu/dolar, care a crescut, în 2015, anulând parţial efectul benefic al ieftinirii ţiţeiului.

În plus, preţul carburanţilor conţine acum circa 60% taxe către stat, deci nu poate urma în acelaşi procent cotaţia barilului de ţiţei. Spre exemplu, o ieftinire de 50% a barilului antrenează o ieftinire a carburanţilor de circa 20%.

Carburanții auto au înregistrat ieftiniri de 3,22%, respectiv cu 16-19 bani, încă de la 1 ianuarie 2016. În funcție de amplasamentul benzinăriei, prețurile carburanților sunt diferite cu câțiva bani.

De exemplu, în staţia din Şoseaua Alexandriei, sectorul 5, motorina standard costă acum 4,50 lei pe litru, iar benzina standard este 4,76 lei pe litru.

În strada Jiului, sectorul 1, motorina costă 4,52 lei pentru un litru, iar benzina 4,81 lei pe litru.

În Odorheiu Secuiesc, motorina standard costa 4,27 lei/litru, pe Str. Beclean, nr. 284 şi tot 4,27 lei, la staţia de pe strada  Str. II Rakoczi Ferenc, nr. 25, cele mai ieftine benzinării Petrom din ţară pentru motorină. Benzina costă aici 4,84 lei.

În staţia de pe DN 2A, nr. cadastru 910, Slobozia, motorina standard costă 4,37 lei/litru, iar benzina costă 4,68 lei/litru.

În Moldova, în localitatea Buhuşi, motorina standard costă 4,41 lei/litru, iar benzina are un preţ de 4,67 lei/litru.

Preţul carburanţilor comercializaţi în România va scădea abrupt de la 1 ianuarie 2016, de când va intra în vigoare noua cotă de TVA de 20%.

În țara noastră, aproape 60% din preţul unui litru de carburant reprezintă taxele şi accizele datorate statului. Preţul petrolului, cursul de schimb, costurile de logistică sau marja companiilor petroliere constituie cealaltă jumătate, fiecare dintre aceste elemente influenţând mai mult sau mai puţin preţul de la pompă.

În România există trei mari producători de carburanţi – Petrom, Rompetrol şi LukOil – şi mai mulţi distribuitori majori. Trendul de preţ al carburanţilor este urmat fără excepţie de toţi distribuitorii, chiar dacă în proporţii diferite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.